floating


title gerak2



widgeo.net

28 May 2013

blogger Muslimah @ blogger Wanita??

Assalamualaikum warga reader, dan blogger2 semua... 

selamat tengahari.. semoga Allah sentiasa memberkati hari yang indah anda walau dimana pun hampa berada...
sebenarnya mila nak cerita pasal blogger..
blogger apa??  bloggerlah...
umm... maksud mila, dalam banyak2 blogger nih ada bnyak jenis blogger yg boleh dikategorikan dan antaranya ialah .. dot dot dot... 
hehe x lah... 
ok2 series series... 
antara blogger yg mila tahu la kan, 
- blog utk pekerjaan 
- blog utk suka-suka
- blog utk meluahkan rasa hati.. 
- blog utk study
- blog utk berita2 terkini...
 dan sebagainya...

ok, yg mila nk sampaikan kat sini sebenarnya, mila tringin sgt nak jadi blogger muslimah bukan blogger gadis.. 
faham kan maksud mila?? ok bagus... 
ada 1 blog tu mila baca, dia ada cerita pasal mcm mana nak jadi blogger muslimah.. apa yg mila faham kat sini.. 

blogger muslimah perlulah:
1. tidak meletakkan gambar2 yg x menutup aurat..
2. tidak terlalu menceritakan tentang keistimewaan diri dan kelebihan diri yg memang tak da kena mengena utk tatapan org bukan muhrim... 
3. menyampaikan pesan2 dan cerita2 berunsurkan pengajaran yg baik..
4. mengajak blogger melakukan kebaikan contohnya letakkan zikir ke, doa ke, haa... dengan tak sengaja kalau pembaca buka mestilah dia terbaca jugak kan... bila kita dapat pahala dia pon dapat pahala... kan seronok mcm tu...
5. dan akhir sekali... selalu ingatkan pembaca, rajin2 lah buat kebaikan contohnya, daripada asyik dok berblogging tu, pergilah tolong mak kat dapur... jangan asyik nk berblogging ja smpai tak ingat dunia... 

hehe.. oppss!! terasa pulak mila... hehe
semoga entry nih berguna.. dan yang penting doa2kanlah semoga mila sentiasa kekal macam apa yang diharapkan macam kat atas nih... 
amin... 
=D