floating


title gerak2



widgeo.net

24 May 2013

Memang takkan cukup punya...

setiap manusia memang takkan pernah cukup dengan 1.. apa yang 1 tu??
apa saja la... kalau nama tu dah manusia, memang dah dibekalkan dengan nafsu. 1 lagi, kalau ada nafsu, mesti ada akal kan. sebab dengan akallah nafsu boleh disekat dan dikawal. cuba tengok kereta, kalau tak ada stering @ gear, boleh tak kita kawal @ gerakkan kereta tu?? mestila tak boleh kan. macam tulah manusia. kalau tak da akal dan nafsu,,,
agak2 macam manalah kita kan? wallahualam...
jadi kat sini, mila nk ingatkan sikit terutamanya untuk diri mila terutamanya. dan juga orang lain supaya bersyukur dengan apa yang kita ada kat dunia ni, sebab kita hidup kat dunia ini hanyalah sementara dan dunia yang paling kekal adalah dunia akhirat yakni di syurga nanti.
kadang2 mila teringat jugak sorang2 yg mila nih terlalu taksub dengan gadjet2 baru... sampai kadang2 tu terlupa nak fikirkan pasal diri sendiri kecuali makan.. heee...
tapi sekarang nih mila dah hampir2 sedar yg mila nih kena study sampai berjaya untuk menyara fmili nanti terutama sekali mama ngan abah yang dah banyak bersusah payah menyara sampai besar dan masuk menara gading nih,
hmm menara gading la sangat kan... haha
ok, ni dah lari tajuk dah ni.. ok bye,,,