floating


title gerak2



widgeo.net

25 Nov 2012

7 Ayat-ayat Cinta yang Kekal Selamanya... :)



Assalamualaikum semua...
hari ni mila ad usha2 artikel yg mila simpan... pastu bila tgok lama2 rasa cam nak share la plak ngan korang... artikel nih,,, bertajuk ayat2 cinta... tp yg ni ayat2 cinta lain... ayat2 cinta ni... Allah yang bagi... so, kalo nk dbandingkan dengan yg kita pnya ayat2 cinta... sbb yang mnusia punya hanya digunakan utk org yg dcintai ataw org2 yg dy cple ataw org2 yg dya nk ngorat kan?? hehe... tapi yang Allah pnya ayat, mmg yang ni lagi bestlah... antaranya...
 1. Bismillahhirrahmannirahim:
setiap kali kita nk buat sesuatu... yang ni senang cakap ikut sunnah Rasulullah... dapat pahala sunat ngan pahala sebut ayat ni.. btol x??
2. Alhamdulillah:
setiap kali dah abis buat sesuatu... pendek kata kita kna bersyukur apabila dh siap melakukan sesuatu...

3. Astagfirullah:
 kalau tersilap mengatakan sesuatu yang buruk.. ni x asyik sebut bnda2 haram ja... dosa taw dak... hum...

4. Insyaallah:
kalau nak buat sesuatu pada masa akan datang,, ala,, mcam kita brjanji pada diri sendiri jgak la...

5. Lahaulawalaquatai llahbillah:
bila tidak dapat melakukan sesuatu yang agak berat atau melihat sesuatu yang buruk.. macam mila la... mila ni jenis lemah semangat sikit... so,, selalu2 lah sebut ayat ni..

6. Innalillah:
jika menghadapi musibah atau melihat kematian, jangan asyik nk meraung je... walaupun sedih yang trlampau... macam apa ntah...

7. Lailahaillallah:
bacalah sepanjang siang dan malam sebanyak-banyaknya. Amalkanlah selalu moga-moga kita tergolong dikalangan orang-orang yang terpilih olah Allah... amin...

ingat!!

Jom amalkan